Com aprofitar una escala: Bèrgam

Primer de tot, per no caure en conclusions precipitades respecte al títol, he de dir que Bèrgam era una ciutat que em venia molt de gust visitar. Per tant, hi vaig anar a parar intencionadament i no al revés, com algú podria pensar. La veritat es que és una ciutat que any rere any s’havia escapat de la meva llista de desitjos i no és que no hi hagués pogut anar mai. La qüestió és que havia utilitzat el seu proper aeroport (Orio al Serio) com a punt de partida per a diversos viatges i mai havia pogut dedicar-li ni tan sols unes hores. Així doncs, havia arribat l’hora de posar fi a aquest problema!

P1070080
Un carrer amb encant.

El Nadal del 2012 vaig planificar-me una ruta pels bonics Països Bàltics (potser un altre dia en parlaré) i pensareu… què hi té a veure això? Doncs molt fàcil! Com a les èpoques més fredes és complicat trobar vols directes als països del mar Bàltic, la meva solució va ser pensar en Bèrgam.

El motiu pel qual ho vaig fer és perquè l’aeroport d’Orio al Serio és una de les bases d’una coneguda aerolinea Low-Cost. Això fa molt interessant el plantejar-se un viatge fins aquí, ja sigui per anar de compres a Milà (per als que tingueu diners 🙂 ), explorar els seus voltants (ja que estareu molt aprop dels llacs italians i els Alps) o utilitzar-lo com a “hub” per a volar al destí que us interessi. En aquest cas, jo vaig escollir aquesta última per arribar al meu destí, Tallin.

Doncs bé, entrant en màteria he de dir que, a més de trobar uns bitllets a molt bon preu, vaig aconseguir el voltant d’unes 7 hores entre un vol i l’altre. Això em va permetre poder trepitjar, finalment, Bèrgam. Després de 5 oportunitats, ho vaig aconseguir! 😀

S’ha de dir però que, tot i a meva intensa felicitat després d’assolir tan inmensa fita, no era precisament el dia ideal. Era el 27 de Desembre de 2012, 8 del matí a 3ºC, restes d’alguna nevada anterior i el dia tapat, amb un vent… Doncs el que venia comentant, era el dia i l’hora perfecte per fer un tomb per la ciutat. 🙂

El fred em va permetre passejar amb soletat per la meravellosa ciutat alta de Bèrgam. La ciutat es divideix en ciutat alta i ciutat baixa, conectades per un funicular. La part alta, es el nucli àntic, on realment es troba la cara més bonica de la ciutat, d’orígen medieval. En canvi, a la ciutat baixa, tot i tenir alguns monument i llocs macos, la vida succeix amb preses, com a qualsevol altre ciutat moderna.

P1070010
Piazza Vechia.

P1070015
Capellea Colleoni, Piazza del Duomo.

Certament, Bèrgam, no té el reconeixement d’altres grans ciutats italianes ni alguns dels monuments que les fan úniques, però es molt fàcil caure rendit als seu encant. Passejar relaxadament esdevé un plaer per si mateix. A cada racó pots trobar algún detall, plaça o monument que et sorprendrà i això es el meravellós de viatjar, no creieu? 😉

P1070060
Un passeig per la part baixa de la ciutat amb la ciutat alta al fons.

Fins aviat,

Xavi

Responder

