Escapades: Visita exprés a París (I)

L’any passat, durant el nostre viatge per França, vam fer una parada final a la ciutat de les llums. La nostra estada va durar poc més d’un dia i mig però va ser molt profitosa i, per tant, hem decidit escriure un post on us expliquem com vam aprofiar al màxim la nostra curta visita a París.

Vam arribar a París en TGV des de la ciutat de Blois, on ens vam quedar uns dies per visitar el castell de Chambord. La companyia amb la que vam anar és la SNCF, l’empresa estatal encarregada de la gestió de ferrocarrils. La durada del trajecte està al voltant de les 2 hores.

Havent deixat les motxilles al nostre apartament (que vam reservar amb Airbnb), vam sortir a passejar pels voltants i vam acabar al encantador Montmartre. Aquest barri va ser un municipi independent de París fins l’any 1860. És conegut per molts com “el barri dels pintors” ja que, tot i que a finals del segle XIX va agafar força mala fama pels cabarets i bordells, molts pintors s’hi van traslladar. En aquest districte hi destaquen, entre moltes altres coses, la Basílica del Sagrat Cor, més coneguda com Basilique du Sacré Cœur, i el famós Moulin Rouge.

Caminant cap a
Caminant cap a Place du Tertre

Basilique du Sacré Coeur:

La imatge d’aquesta basílica és mundialment coneguda i extremadament espectacular per la seva diferencia amb la majoria de construccions religioses d’Europa. Destaca pel to blanc dels seus materials, així com per les seves dimensions i les seves cúpules. Aquesta obra de Paul Abadie va començar a construir-se l’any 1875 i no es va acabar fins el 1914. Actualment, es pot visitar la basílica i la cripta i també es pot pujar a la cúpula, tot i que nosaltres només la vam veure per dins.

Les vistes des de les escales de la basílica són ideals per fer-se una idea del que és París i de tot el que amaga i són espectaculars tant de dia com de nit. A més, també podreu passejar per la Place du Tertre on podreu veure molts pintors, creperies i algun músic. Nosaltres hi vam anar tant de dia com de nit i de nit és molt més tranquila, ja que hi ha força turistes que no van fins allà.

Després de passejar-hi una estona i haver fet algunes fotografies, vam continuar caminant en direcció als Camps Eliseus. Cal dir que, en la meva opinió, qualsevol persona que no hagi estat mai a París pot quedar fàcilment impresionada i encantada pels elegants i amplis carrers que envolten la zona, així com l’espectacular vista de l’Arc de Triomf i dels gairebé dos quilòmetres dels Camps Elisis.

Arc de Triomf:

Les mides de l’Arc de Triomf són impresionants i la seva història és molt interessant. L’arc representa les victòries de l’exèrcit francés sota les ordres de Napoleó, així com ja feien els romans amb les seves victòries. La seva costrucció va durar trenta anys i es va iniciar després de la batalla Austerlitz. Als quatre pilars de l’arc estan escrites el nom de les batalles guanyades, així com el nom dels generals francesos.

A la part d’abaix del monument, se’n troba un altre de 1921. És la tomba del soldat desconegut i es va erigir en honor de tots aquells soldats que van morir durant la Primera Guerra Mundial i que mai es van poder identificar.

Finalment, també es pot pujar a la part superior del monument i des d’allà es poden obtenir unes vistes espectaculars de la Torre Eiffel i del districte de negocis de la Defense. En el moment que nosaltres hi vam anar, els menors de 25 anys de la UE podien pujar-hi de forma gratuïta.

Vistes de la Torre Eiffel des de l’Arc de Triomf.
Més vistes de París des de l’Arc de Triomf.

Camps Elisis:

Per anar d’Arc de Triomf a la Plaça de la Concòrdia cal atravessar els Camps Elisis, una de les avingudes més conegudes a nivell mundial. Ho és, entre moltes altres coses, perquè s’hi localitza la meta final del Tour de França. L’origen dels Camps Elisis es remonta a l’any 1640, quan era una gran plantació alineada d’arbres, i el seu nom procedeix de la mitologia grega i significa quelcom similar al “paradís”.

En aquesta gran avinguda, s’hi poden diferenciar dues parts: la més propera a la Plaça de la Concòrdia i la més propera a Arc de Triomf. La primera està rodejada de jardins i edificis impresionants com el Petit Palais i la segona està plena de grans botigues de luxe, restaurants, cinemes… En definitiva, passejar-hi és un plaer i comprar-hi encara més (per aquells que s’ho puguin permetre 😛 )!

Plaça de la Concòrdia:

És un dels llocs de París amb més importància històrica. Aquesta plaça va ser construida entre els anys 1757 i 1779 i es coneixia com a Plaça de Lluís XV. Al bell mig, s’hi ubicava una estàtua ecuestre del rey per celebrar la seva milloria en aspectes de salut.

Al 1792, aquesta estàtua va ser destruida i la plaça es a rebatejar amb el nom de “Plaça de la Revolució”. Va ser un escenari sanguinari degut a que va ser allà on es va instal·lar la famosa guillotina de la Revolució Francesa. En aquesta plaça s’hi van executar més de 1200 persones, entre elles Lluís XVI, Maria Antonieta o Robespierre. Finalitzada aquesta etapa, al 1795, es va anomenar la “La Plaça de la Concòrdia”.

Actualment, a la plaça s’hi troben dues fonts d’estructura romana que representen animals marins i un espectacular obelisc que provinent de Lúxor, que va ser regalat pel virrei d’Egipte i que té més de 3.000 anys d’història.

Just després d’això, vam seguir caminant fins al Museu del Louvre. Allà vam veure com el dia s’anava apagant i vam aprofitar per fer unes quantes fotografies amb les piràmides del museu il·luminades. Quan ja en vam tenir prou, vam creuar el Sena en direcció al Barri Llatí pel Pont de les Arts, conegut per la gran multitud de candaus lligats a les seves baranes.

Barri llatí:

L’origen del nom d’aquest barri es remonta a l’Època Medieval, quan la majoria de la gent que hi vivia eren estudiants que utilitzaven el llatí per comunicar-se. La vida dels estudiants va continuar molt lligada a aquesta zona, convertint-se en un punt calent durant la Revolució de Maig del 68.

Vistes de Notre Dame de camí al Barri Llatí.

Actualment, es una zona amb molt ambient i plena de cafeteries i restaurants de tot tipus. Nosaltres vam venir fins aquí per sopar-hi i posteriorment ens vam dirigir a l’última parada del dia: la Torre Eiffel de nit.

Torre Eiffel:

És, clarament, la imatge de París (i de França també) al món. Amb 300 metres d’alçada és, exactament, el que un dia la van anomenar: “el monstre de ferro”. Veure aquest monument pot deixar-te bocabadat i sense paraules. En la meva opinió, no per la seva bellesa sinó per la impresió de trobar-te quelcom tan inmens al mig d’una ciutat.

La Torre Eiffel va ser creada per la Exposició Universal de París de 1889. Disenyada per Gustave Eiffel, va generar molt rebombori. Al primers temps després de la seva costrucció, va ser considerada com un monstre i es va pensar en la possibilitat de destruir-la en vàries ocasions. Arribada de la Segona Guerra Mundial, es va produir una imatge que ha quedat per la història. Hitler va demostrar la seva victòria contra els aliats fotografiant-se amb la Torre Eiffel de fons.

Actualment, és el monument més representatiu de París i també el més visitat del món amb més de 7 milions de visitants l’any. Nosaltres, en aquesta ocasió, la vam veure just abans d’acabar el nostre primer dia a París 🙂

2 comentarios en “Escapades: Visita exprés a París (I)