El Xavi marxa a Filipines (V): El Nido

Després de nadar amb els taurons balena i visitar els tarsis, com ja us hem explicat en una entrada anterior, el Xavi es va dirigir al paradís filipí de El Nido i aquesta va ser la seva experiència:

Estic a El Nido, un dels principals reclams turístics de Filipines, però avui – igual que ahir- no faré gran cosa més que escriure. Malhauradament ahir vaig aixecar-me malalt, probablement pel consum d’algun aliment o beguda que no va ser del tot amable amb el organisme. Sí, ja sé que aquestes coses passen, però per sort a mi mai m’havia passat i ha fet que no pogués gaudir d’aquest petit paradís tan com hauria desitjat.

El Nido, o al poblet del costat Corong-Corong (on m’allotjo), és un lloc molt tranquil; en el que dia rere dia podreu gaudir del majestuós paisatge que us envolta i esperar amb entusiasme la posta de sol. Es tracta d’una zona on ni tan sols hi ha un subministrament elèctric fiable. Tot i això sempre tindreu alguna cosa a fer, si es el que desitgeu,  que us explicaré a continuació:

La meva primera imatge de El Nido, després de 6 hores d'autobús.
La meva primera imatge de El Nido, després de 6 hores d’autobús.

Principalment, hi ha 4 tours d’Island Hoping que consisteixen en agafar un petit vaixell amb una capacitat màxima de 20 persones i anar veient diferents punts de les properes illetes de l’arxipelag de Bacuit. Durant aquest temps, es gaudeix d’uns paissatges i d’unes aigües cristalines espectaculars. És un molt bon lloc per a fer snorkel i descobrir gran varietat de corall i peixets.

Aquests tours, que acostumen a durar tot el dia, inclouen el dinar. Actualment, degut a la regulació del govern que ha fet augmentar molt els preus, estan al voltat dels 1.200 i 1.400 pesos filipins cadascun. Això sí, si us moveu una mica podreu rebaixar-lo a uns 800-1.000PHP. Per altre banda, s’ha de pagar una taxa de 200PHP per a entrar a l’arxipèlag, que serveix per a 10 dies. Per tant, si feu més d’un tour tampoc serà tant costós. Jo només he pogut fer l’A i, juntament amb el “C”, són els que tothom aconsella (els noms dels tours van de A a D).

P1280377
Surcant les illetes càrstiques de l’arxipèlag de Bacuit.
A punt d'entrar a una petita llacuna "secreta".
A punt d’entrar a una petita llacuna “secreta”.

Un cop explicada l’opció més comú, hi ha altres com anar a la platja propera de “les cabanyes”; totalment recomanable, ja que les de Corong-Corong i el Nido no són gens profundes i l’aigua no és gaire neta. Arribar a aquesta platja pot suposar uns 15-40 minuts caminant per la carretera o uns 5 minutets en tricicle (crec que el preu estava sobre els 100PHP).

Arribant a la platja de les cabanyes.
Arribant a la platja de les cabanyes.

Per una excursió d’un dia es pot llogar una motocicleta (entre 400-900PHP, depenent de les vostres habilitats amb el regateig) o bé llogar un tricicle (anar i tornar 1500PHP) i anar a la platja de Nacpan Beach, considerada per molts una de les més maques de Palawan. Hi ha una tercera opció per arribar-hi, el Jeepney, però aquesta és més complicada degut a què només n’hi ha un al dia en cada direcció i obliga a fer-hi nit.

Per acabar, s’ha de dir que els dos pobles en els que us podeu allotjar són molt petits i pràctics i que si pregunteu una mica trobareu un allotjament per a totes les butxaques. Jo vaig preguntar per tot Corong-Corong i els preus anaven dels 400PHP als 1500PHP per nit (casi sempre en una habitació doble, la gran diferència està en si hi ha aire acondicionat o ventilador). Jo vaig acabar quedant-me a un amb petites habitacions de fusta i bambú amb esmorzar inclós, lavabo i dutxa a la mateixa habitació per 500 pesos la nit.

L'últim regal que em va oferir El Nido.
L’últim regal que em va oferir El Nido.

Un comentario en “El Xavi marxa a Filipines (V): El Nido

Responder

