El Xavi marxa a Filipines (VII): Banaue i Batad

Després d’uns dies a Palawan i una visita llampec a Manila, el Xavi ens explica la seva estada a Banaue, un municipi filipí situat a la Regió Administrativa de La Cordillera. Aquesta regió amaga uns bancals d’arroç espectaculars de més de 2000 anys d’antiguitat, que van ser declarats Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO l’any 1995.

Són les 5 de la tarda i estic rebentat. Ahir, a part de passejar-me per Manila tal i com ja us vaig explicar, a uns 40º i amb la motxilla a sobre, vaig agafar el bus nocturn fins a Banaue. No és que dormis gaire durant el trajecte però almenys em vaig retrobar amb una parella francesa molt simpàtica amb la que havia passat un dia al Nido.

El bus, que va sortir puntualment a la seva hora, ha arribat cap a les 06.30am a la seva destinació. Ha estat un viatge correcte, tot i que l’autobús era 100% per filipins, és a dir, amb prou feina s’hi cabia al seient i a més feia un fred considerable però s’hi sou de son fàcil no hi haurà problema :).

Un cop arribes, et pugen a un Jeepney i et deixa al “seu” restaurant on t’expliquen les possibilitats que tens en funció de la teva estada a la zona. Jo volia fer el trekking llarg que passa per alguns dels llocs més característics però finalment al no coincidir amb la parella catalana que havia conegut la nit abans he acabat pagant un tricicle (200PHP) que m’ha deixat al Saddle Point. Des d’aquest punt en uns 45 minuts de baixada irregular i de gran desnivell s’arriba a algún dels miradors de Batad, que és des d’on escric tot esperant que el sol acabi de caure.

Vista del "amfiteatre" de Batad des del meu allotjament! :P
Vista del “amfiteatre” de Batad des del meu allotjament! 😛

Aqui pots caminar pel mig de la selva per caminets fins arribar als arroçals pels que es possible caminar; això sí, cal una mica d’equilibiri perquè els camins són molt estrets. Jo he tingut sort que al lloc on m’allotjo,menjo, i tot una mica, hi havia una parella d’australians i junts ens han fet un tip de pujar i baixar muntanyes; tot atravessant els arroçals. Fins i tot em anat a veure la cascada Tappiya, de uns 30 metres, en la que ens hem refrescat una mica banyant-nos en les seves gèlides aigües (recordeu que tot i que aquí el sol també pica fort, ens trobem a uns 1.200 metres sobre el nivell del mar). Un cop em trobat el camí de tornada, que no és fàcil (tot i que, preguntant tot s’arregla!), he dinat un intent de truita de patates i he carregat sucre amb una Coke.

P1280485
Vista de Batad camí a Cambulo.
La cascada de Tappiya, als peus dels arrossars de Batad.
La cascada de Tappiya, als peus dels arrossars de Batad.

Aquest ha estat el meu dia, m’he dutxat amb el tradicional sistema “de cubellada” i espero l’hora de sopar i dormir. Demà m’espera una bona caminada per tornar al Saddle Point, on espero trobar un tricicle per tornar a Banaue!

 *Nota: Hi ha altres arrossars repartits per la zona de la “Cordillera” però els dels Ifuago destaquen per ser els més hàbils en la construcció i la irrigació dels arrossars. A més, explica la llegenda que el Déu Kabunyan els va utilitzar com a escala per visitar els terrícoles. 

2 comentarios en “El Xavi marxa a Filipines (VII): Banaue i Batad

Responder

