Nyam, Nyam: Van Van Market!

Com ja us havíem explicat a Facebook, fa unes setmanes vam anar al Castell de Montjuïc. Durant el cap de setmana de La Nit dels Museus es va celebrar el Van Van Market, un mercat gastronòmada itinerant que es caracteritza per la presència dels famosos “food trucks”.

La idea d’un camió o furgoneta que proporcionés menjar va sorgir al segle XIX a Texas (Estats Units), quan es produïa el pasturatge del bestiar des del sud-est fins als mercats del nord. Al llarg de la travessia, que podia durar mesos, el ramat era guiat pels vaquers. Degut a la durada d’aquests viatges, es va afegir un vagó interior amb estants i calaixos ple de subministraments mèdics i menjar sec perquè es conservés millor. Després d’això, va aparèixer un petit vagó cobert i aparcat davant l’oficina del diari a Providence (Rhode Island) venia sandvitxos i cafè per els periodistes i tothom qui passés per allà. Poc a poc, aquest tipus de vagons que servien menjar es van anar multiplicant i estenent pels Estats Units.

Amb el temps, aquest concepte va anar evolucionant fins a arribar als food trucks com els que coneixem avui en dia. Aquests ja formen part del dia a dia dels nord-americans, com podem veure a moltes pel·lícules, i s’estan exportant a moltes capitals d’Europa com Barcelona.

A la capital catalana hi ha diversos festivals de menjar i de menjar al carrer però nosaltres us volem parlar del que hem conegut fins ara: el Van Van Market. A nosaltres ens va agradar bastant la idea de trobar menjar de diversos països en un sol lloc i amb una presentació tan original com són els “food trucks”.

En motiu de La Nit dels Museus vam poder passejar gratis i lliurement pel castell mentre tastàvem un menjar deliciós. Nosaltres ens vam gastar uns 23€ entre tots dos i vam provar:

• El Ceviche Nikei de Ceviche 103, que estava exquisit.
  • Un sandvitx de calamars, espinacs i salsa tàrtara, que ens va convèncer només tastant-lo.
  • El Pad Thai del Petit Bangkok, que ens va encantar.
  • Els dumplings del Mosquito, que estaven boníssims.
  • Dos cerveses.

Tot i que ens va agradar bastant, aquí us deixem una petita llista del que ens va agradar i el que no:

Ens va agradar:

• La possibilitat de trobar menjar de diferents països i cultures a poques passes.
  • L’ambient festiu, acompanyat de música i beguda.
  • L’espectacle d’uns food trucks amb una decoració molt original i cuidada.
  • Les vistes des del Castell de Montjuïc.

No ens va agradar:

• Les llargues cues que es van formar, tant per entrar com per comprar menjar a qualsevol dels food trucks.
  • La relació poc proporcionada entre la quantitat i el preu d’alguns plats.

Com el primer cop que hi vam anar no dúiem la càmera, vam tornar-hi a la setmana següent al Mercantic de Sant Cugat a fer unes fotos perquè us poguéssiu fer una idea de com és el Van Van Market.

La decoració de El Petit Bangkok és la més original de tots els food trucks que hem vist fins al moment i el seu Pad Thai ens encanta! 🙂
Per si us perdeu: menjar, menjar i més menjar!

Si us agrada la idea i voleu provar més informació sobre on i quan seran els propers Van Van Markets, podeu fer-ho al seu Facebook o a la seva pàgina web. A més, si ja sabeu quin food truck us agrada més, podreu trobar la seva ubicació aquí.