Hola Tunísia, encantats de coneixe’t!

El nostre viatge a Tunísia va començar el diumenge dia 25 de gener després de dinar, quan marxàvem cap a l’Aeroport de El Prat. El viatge en avió va ser tranquil i ens van proporcionar el sopar. Cap allà les 8 de la tarda havíem aterrat a l’Aeroport de Tunis Carthage. Com que teníem una mica de pressa per arribar a Sousse, vam passar el control de passaports i vam anar a canviar els nostres euros per dinars tunisians. El canvi en aquells moments rondava els 2TND per euro, aproximadament.

Un cop teníem els nostres dinars vam agafar un taxi fins la Place de Barcelone, on hi ha l’estació principal de trens. El trajecte ens va costar uns 8TND, tot i que sabíem que el preu normalment era inferior. Teníem pressa i, per sort, vam aconseguir agafar el tren de les 20:40 cap a Sousse. Els trens que fan trajectes llargs no estan gaire cuidats i molts labavos estan mig destartalats. Tampoc són gaire ràpids però són econòmics i travessen la majoria de punts d’interès del país.

Una mica abans de la mitja nit vam arribar a Sousse, una de les ciutats més poblades de Tunísia. Teníem una reserva de dues nits a l’Hotel Zohra per 16€ la nit tots dos. El trajecte des de l’estació de trens fins el lloc on dormiríem va fer evident que ens trobàvem en una ciutat molt turística i enfocada totalment al turisme de platja. L’avinguda principal estava plena de bars, restaurants i, fins i tot, sales de ball amb llums de tots colors. No teníem la sensació d’estar a Tunísia sinó a un de tants llocs que han venut la seva essència a canvi d’un turisme massiu.

Arribats a l’hotel i després de fer el “Check-in” vam anar a comprar aigua i donar una petita volta ja que estàvem una mica cansats. Durant la nit no vam parar d’escoltar música i gent al carrer. Va ser bastant molest però l’esgotament va poder amb nosaltres.

Al dia següent mentre esmorzàvem va venir el propietari de l’hotel a parlar amb nosaltres. En un principi es va mostrar bastant amable però al cap d’un moment la seva actitud va canviar. Va començar a explicar-nos que tenia dos reserves al nostre nom. La veritat és que n’havíem fet dues però una la vam cancel·lar uns dies abans de marxar, així que no enteníem a què venia allò fins que ens va dir que ell no tenia cap anul·lació i que li havíem de pagar les dues reserves. Nosaltres, obviament, ens hi vam negar ja que ho havíem anul·lat feia dies. Vam demanar-li que ens deixés esmorzar tranquils i que després parlaríem. Un cop havíem esmorzat, els dos teníem la mateixa idea: recollir les nostres coses i marxar. Quan vam arribar a l’entrada, l’home havia trobat casualment l’annulació. Tot plegat va fer que no comencéssim el dia amb gaire bon peu.

Havent abandonat el Zohra, vam buscar un altre lloc on dormir i va donar la casualitat de què hi havia un hotel a un preu més baix del que havíem pagat i de més categoria a Monastir, així que com teníem pensat anar-hi al dia següent vam reservar-lo i avançar la nostra visita. I un cop ho teníem tot fet vam anar passejant cap a la medina de Sousse, que va ser declarada Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO l’any 1988.

La medina de Sousse és bonica, tot i que està enfocada als turistes com la resta de la ciutat. Quan surts de la part més comercial et trobes carrerons amb encant, gent que va a la seva i, fins i tot, el cap d’una vaca penjant en una carniceria. Això últim ens va sobtar una mica al principi però a mesura que van passant els dies t’acabes acostumant. A part d’això, a la part més elevada de la medina s’hi conserva una part de restaurada de l’antiga fortificació i algunes de les portes d’accés.

Un cop visitada la medina ens vam dirigir cap al Metro que uneix Sousse amb les ciutats de Monastir i Mahdia. En aquest tren és tracta més modern i més còmode. El trajecte fins a Monastir dura uns 45 minuts i l’estació a la que s’arriba està situada davant de l’Avinguda dels Martirs, una de les principals. Nosaltres només arribar vam anar cap al hotel a intentar fer el “Check-In” una mica abans per deixar-hi les motxilles i anar a dinar per la ciutat.

El primer que vam visitar va ser el Mausoleu de Habib Bourguiba i un cementiri musulmà que hi havia al costat. Per mi (Núria), era el primer cop que veia tombes musulmanes i em van sorprendre. Tot i que ja sabia que estaven orientades cap a La Meca, no tenia ni idea de què la seva bellesa residia en la senzillesa. El que també reflectia una senzillesa elegant i bonica era el mausoleu. Està fet de marbre blanc principalment i està acompanyat d’altres colors que hi combinen a la perfecció. Per dins l’edifici, la seva elegància continua tal i com podeu veure a les fotografies:

I l’interior…

Habib Bourguiba va ser una gran figura a nivell polític pels tunisencs i això es reflexa en el país. A tot arreu on vas hi ha carrers, avingudes o monuments en el seu honor i és que va aconseguir la independència de Tunísia respecte França el 20 de maig de 1956.

Després d’això ens vam dirigir cap a la medina de Monastir. Aquesta és bastant senzilla i està formada, essencialment, per carrers perpendiculars que la creuen. És bastant original i nosaltres vam aconseguir menjar-hi pel carrer a un preu molt asequible. A més, vam trobar uns animalons molt simpàtics:

El gat ens va acompanyar mentre exploràvem un carreró que sortia des de la medina. Immediatament es va enamorar del Xavi i jo ja no vaig tenir res a fer-hi… La veritat és que era un gatet molt maco i estava disposat a acompanyar-nos en les nostres aventures. Així hagués sigut si un senyor que hi havia allà assegut no li hagués cridat la seva atenció en veure que nosaltres no ens el podíem emportar.

Després d’això només ens quedava anar a veure la platja, passejar-hi pel costat i sopar. La platja de Monastir no és gran cosa, més que res perquè, almenys en aquesta època de l’any, no està gaire cuidada. Per contra, està acompanyada d’alguns locals i roques naturals que l’embelleixen una mica més.

I fins aquí, els nostres primers dos dies a Tunísia…

Un comentario en “Hola Tunísia, encantats de coneixe’t!