Nostàlgia Viatgera: Per què Tunísia?

El nostre últim viatge va ser a Tunísia però podria haver estat a qualsevol altre lloc. Era el mes de Desembre quan una tarda ens vem posar a mirar vols per Internet, ja que al Gener tots dos teníem uns quants dies lliures. A mesura que vam anar buscant, van quedar clares dues possibilitats:

1. Viatjar uns 4 dies a TromsØ (Noruega) amb l’esperança de veure alguna aurora boreal.
  2. Viatjar una setmaneta a Tunísia.

A tots dos ens agradava qualsevol de les dues opcions. Veure una aurora boreal hagués estat increïble però el viatge seria més curt gastant els mateixos diners i amb el risc de no poder veure les famoses northen lights. Així que vam fer una aposta segura, tenint clar que tornarem a considerar aquesta opció en un futur.

Un cop vam tenir el nostre destí concretat ens vam dedicar a investigar. La República de Tunisiana té com a capital Tunis, la ciutat més poblada del país. És un estat musulmà situat al nord d’Àfrica i banyat pel Mar Mediterrani al nord i a l’est del país. A l’oest fa frontera amb Algèria i al sud-est amb Líbia.  Aquí teniu un mapa de la seva localització:

tunisia

Durant la seva història, Tunísia ha estat conquerida per diferents civilitzacions començant per la romana, de la qual es conserven ruines i l’amfiteatre de El Djem, i acabant per la francesa, de la qual es manté el coneixement de la llengua. La seva història més recent és ben coneguda. Tunísia és coneguda com la precursora de la Primavera Àrab, un seguit d’aixecaments populars als països àrabs que va començar l’any 2010. Aquests aixecaments i la imatge d’inseguretat al país projectada pels mitjans de comunicació han fet que, tot i que Tunísia ha aconseguit realitzar una transició cap a la democràcia, el turisme al país s’hagi reduït dràsticament.

Quan nosaltres ho vam mirar, el Ministeri d’Afers Exteriors d’Espanya donava les següents indicacions:

• Tunis, Illa de Djerba i altres destinacions turístiques de costa, risc molt lleu.
  • Douz, Tozeur i els pobles propers al desert, es recomana no anar-hi si no és en una excursió organitzada.
  • A les zones frontereres amb Argèlia o Líbia, risc molt elevat.
  • Altres zones, risc alt i no es recomana anar-hi.

Pel que nosaltres vam viure allà, podem dir que els llocs on vam estar més tranquils i ens vam sentir més segurs van ser, precisament, els del sud del país.

Respecte als temes més pràctics del viatge:

• Les persones amb passaport espanyol no necessiten res més que això per viatjar a Tunísia, però aquest ha de tenir una vigència de com a mínim 6 mesos des del moment en que s’abandona el país.
  • Des de finals del 2014, s’ha imposat una taxa turística (o taxa de sortida) que actualment costa 30TND i que es compra en forma de segell als “stands” de canvi de monedes que hi ha als aeroports.
  • Actualment, Tunisair i Vueling tenen vols directes a la capital des de Barcelona però la primera té molta més freqüència de vols. Nosaltres vam viatjar amb Tunisair i, tot i que l’avió era antic i no tenia un gran aspecte, el tracte va ser molt bo i ens van donar menjar tant a l’anada com a la tornada.
  • El trajecte en avió dura 1 hora i 15 minuts, aproximadament.
  • El louage és un mitja de transport econòmic i és el que utilitzen molts tunisians per desplaçar-se. El recomanem, sobretot, per viatges curts, que no superin les 2 o 3 hores perquè la conducció és “intensa”.

Algunes curiositats sobre el país:

• Durant els 7 dies que vam estar al país no vam escoltar mai la crida a l’oració, tot i ser un país musulmà.
  • Kairouan és la quarta ciutat més santa de la fe musulmana, després de La Meca, Medina i Jerusalem.
  • Extranyament, sembla que els agrada bastant anar sempre en reserva quan condueixen.
  • Els homes tunisians són, normalment, els encarregats d’anar a fer la compra.

Finalment, a les següents entrades us explicarem en més detall el nostre viatge per Tunísia i valorarem cada lloc on vam estar en una escala de 5.